Ωδή στην Ελληνίδα μάνα υμνολογούν τα ίδια της τα έτη που ‘φύγαν μα δεν λησμονηθήκαν.
Που στην πενία μέσα βρήκε, τάισε αρετές και ανέθρεψε τους άξιους ανθρώπους.
Κρυμμένη πίσω από έπη Ομηρικά και Ύμνο εις την Ελευθερίαν.
Ρούχα μεταξωτά βυζαντινά μα και κουρέλια φόρεσε κι ανέβηκε την Πίνδο.
Η Ελληνίδα μάνα που άναψε καντήλι για τα χαμένα τα παιδιά αλλοδαπών μανάδων.
Η Ελληνίδα μάνα ως μια εικόνα Παναγιάς.
Η Ελληνίδα μάνα σήμερα ως μία εγκυμονούσα που από μέσα ασφυκτιά όλο το θαύμα της ζωής και η ορμή της θέλησης να αφήσει εμπρός μας πάλι απόγονους άξιους Ιστορίας.
Η Ελληνίδα μάνα εστία τρυφερή,
Η Ελληνίδα μάνα ως βασικός φορέας αντίστασης στη σύγχρονη αμετροέπεια και στην ανοησία.
Ο εικονιζόμενος πίνακας φέρει τον τίτλο «Η μάνα με το παιδί» και ανήκει στον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο της Λέσβου (1870 -1934) μία απλή, “σαλή” προσωπικότητα των καιρών του, αντικείμενο έντονου χλευασμού.
Η παρακάτω ανάλυση του πίνακα χρησιμοποιεί ως πηγή το art22.gr:
Το παιδί γυμνό μπροστά στο παρόν και το μέλλον του. Ο σταυρός που κρατά στο χέρι εργαλείο ζωής, σταυρός μαρτυρίου για το Γολγοθά που καλείται να ανέβει, αλλά και σύμβολο πίστης. Το ζεστό κόκκινο σε συνδυασμό με το ανοιχτό καφέ – πορτοκαλί παραπέμπουν σε αγιογραφία, γαλήνη αλλά και μια κατάσταση ταπεινότητας. Ο κοινός στόχος στο βλέμμα του παιδιού και της μάνας ίσως μια ενατένιση στο μέλλον αλλά και αναμονή.
erimitic